Wednesday, July 29, 2015

Minuman Pran Juice Yang Mengasyikkan


Minuman Pran Juice : Dalam cuaca panas yang terik ni, mesti korang nak mencari something untuk melegakan, kiranya minuman sejuk yang boleh melegakan tekak kering. Bukannya apa, cuaca panas terik tetiba tekak kering, cuba basahkan dengan air panas sure korang terkejut. Kalau suam tu boleh lagi lah. Tapi kalau terfikir, atau berangan tetiba kita dihidangkan air yang 100% dari pati buah, di tambah dengan ais, masa tu kita rasa tak ingat orang atau masalah yang ada. 





Kini tiada alasan lagi untuk berkatakan tidak bagi mendapatkan "Pran Juice" di kedai-kedai atau pasaraya berhampiran. Rasanya 100% pati buah-buahan segar, Sesuai untuk kelegaan tekak, seperti jus buah-buahan yang lain, Rasanya manis membuatkan sesuai bagi mereka yang kini dalam proses diet. Jangan terkejut, jus tersebut bukan berfokus pada penghilang dahaga malah pada kesihatan turut di ambil kira. Untuk kalini kita berfokus pada jus Mangga. Banyak khasiat yang boleh kita manfaatkan. 

Khasiat Buah Mangga 
  • Membantu menyembuhkan pelbagai penyakit antaranya - radang kulit, asma, gangguan penglihatan, gusi berdarah, kurang nafsu makan dan sebagainya
  • Membantu menjaga mengawal kolestrol dalam badan ini kerana mangga kaya dengan vitamin antioksidan seperti Vit-C dan Vit-E. 
  • Bagi mereka yang kurang selera makan, jus mangga sekaligus membantu dalam menaikkan selera makan seseorang. 

Tepuk dada tanya selera, sure korang ketika ni tengah terliur dengan Jus Pran Mangga, dihidang dalam gelas dengan ais atau dijadikan aiskrim santapan santai. 

2 comments:

SYAMIMIROSNEE said...

Kak Zaaaa! Blog baru ke? Hikhik :D

Unknown said...

mimi, ahaaa! blog ni khas tuk bicara makan je.